SWEDESD

Material och forskningsartiklar

Nedan listas material och forskningsartiklar från Swedesd. Över 100 doktorsavhandlingar, studentuppsatser, rapporter och artiklar inom kunskapsområdet finns också tillgängliga i DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet) - Uppsala universitets databas för digital publicering och registrering av publikationer som producerats av forskare, lärare och studenter.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Hegemony and the politics of policy making for education for sustainable development :A case study of Vietnam

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 77-90, 2016.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Aporias, politics of ontology, ethics, and “we”?

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 163-168, 2016.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Ali, Million Belay; Mphepo, Gibson; Chaves, Martha et al.

    Co-designing research on transgressive learning in times of climate change

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 50-55, 2016.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    Att leda samverkan :En handbok för dig som vill hantera komplexa samhällsutmaningar

    2016.

  • Schrage, Jesse; Lenglet, Frans

    Towards a Theory-based framework for assessing the mainstreaming of education for sustainable development :A case study of teacher education institutions in Botswana

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 87-104, 2016.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Wals, Arjen E. J.; Kronlid, David; McGarry, Dylan et al.

    Transformative, transgressive social learning :rethinking higher education pedagogy in times of systemic global dysfunction

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 73-80, 2015.

  • Westin, Martin

    På väg mot demokratiska kunskapsprocesser? :Utvärdering bortom New Public Management

    Ingår i Ett dussin russin!, s. 93-107, 2015.

  • Lenglet, Frans

    ESD and Assessing the Quality of Education and Learning

    Ingår i Responsible Living, s. 57-72, 2015.

  • Kronlid, David O.; Grandin, Jakob

    Mobile Adaptation

    Ingår i Climate Change Adaptation and Human Capabilities, s. 47-74, 2014.

  • Lenglet, Frans

    Can ESD Reach the Year 2020?

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development, s. 121-125, 2014.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    The Inquiry Based Approach :A facilitator´s handbook

    2014.

  • Westin, Martin

    En studie av Malmö stads satsning på lärande för hållbar utveckling

    2014.

  • Kronlid, David O.

    Climate Change Adaptation and Human Capabilities :Justice and Ethics in Research and Policy

    2014.

  • Ignell, Caroline; Davies, Peter; Lundholm, Cecilia

    Swedish Upper Secondary School Students' Conceptions of Negative Environmental Impact and Pricing

    Ingår i Sustainability, s. 982-996, 2013.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Kronlid, David O.; Colvin, John D. et al.

    Towards Urban Sustainability :Learning from the Design of a Programme for Multi-stakeholder Collaboration

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 39-57, 2013.

  • Brunner, Wolfgang

    The Mission

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    How to create and maintain a Mini ecosystem

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    La Misión

    2012.

  • Brunner, Wolfgang; Urenje, Shepherd

    The Parts and The Whole :A Holistic Approach to Environmental and Sustainability Education: Manual

    2012.

  • Warren-Rhodes, Kimberly; Schwarz, Anne-Maree; NG Boyle, Linda; Alberta, Joelle et al.

    Mangrove ecosystem services and the potential for carbon revenue programmes in the Solomon Island

    Ingår i Environmental Conservation, s. 485-496, 2011.

  • Lenglet, Frans; Fadeeva, Zinaida; Mochizuki, Yoko

    ESD Promises and Challenges :Increasing its Relevance

    Ingår i Global Environment Research, s. 93-100, 2010.

  • Lenglet, Frans; Neeser, Marie; Jain, Shivani; Taylor, Jim et al.

    Sweden’s Pioneering Role in Education for Sustainable Development

    Ingår i Tomorrow Today, 2010.

  • Lenglet, Frans

    Climate Change Education Research :What it could be andwhy it matters

    Ingår i Southern Journal of Environmental Education, s. 93-103, 2009.

  • Kautsky, Nils; Folke, Carl; Troell, Max; Rönnbäck, Patrik et al.

    Odlad fisk är mindre miljövänlig än många tror

    Ingår i Torskar torsken?, s. 93-102, 2003.