SWEDESD

Material och forskningsartiklar

Nedan listas material och forskningsartiklar av anställda vid Swedesd. Över 100 doktorsavhandlingar, studentuppsatser, rapporter och artiklar inom kunskapsområdet lärande och utbildning för hållbar utveckling finns även tillgängliga i Uppsala universitets databas DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet).

  • Bengtsson, Stefan L.

    Hegemony and the politics of policy making for education for sustainable development :A case study of Vietnam

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 77-90, 2016.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Aporias, politics of ontology, ethics, and “we”?

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 163-168, 2016.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Ali, Million Belay; Mphepo, Gibson; Chaves, Martha et al.

    Co-designing research on transgressive learning in times of climate change

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 50-55, 2016.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    Att leda samverkan :En handbok för dig som vill hantera komplexa samhällsutmaningar

    2016.

  • Schrage, Jesse; Lenglet, Frans

    Towards a Theory-based framework for assessing the mainstreaming of education for sustainable development :A case study of teacher education institutions in Botswana

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 87-104, 2016.

  • Lotz-Sisitka, Heila; Wals, Arjen E. J.; Kronlid, David; McGarry, Dylan et al.

    Transformative, transgressive social learning :rethinking higher education pedagogy in times of systemic global dysfunction

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 73-80, 2015.

  • Westin, Martin

    På väg mot demokratiska kunskapsprocesser? :Utvärdering bortom New Public Management

    Ingår i Ett dussin russin!, s. 93-107, 2015.

  • Lenglet, Frans

    ESD and Assessing the Quality of Education and Learning

    Ingår i Responsible Living, s. 57-72, 2015.

  • Kronlid, David O.; Grandin, Jakob

    Mobile Adaptation

    Ingår i Climate Change Adaptation and Human Capabilities, s. 47-74, 2014.

  • Lenglet, Frans

    Can ESD Reach the Year 2020?

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development, s. 121-125, 2014.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    The Inquiry Based Approach :A facilitator´s handbook

    2014.

  • Westin, Martin

    En studie av Malmö stads satsning på lärande för hållbar utveckling

    2014.

  • Kronlid, David O.

    Climate Change Adaptation and Human Capabilities :Justice and Ethics in Research and Policy

    2014.

  • Ignell, Caroline; Davies, Peter; Lundholm, Cecilia

    Swedish Upper Secondary School Students' Conceptions of Negative Environmental Impact and Pricing

    Ingår i Sustainability, s. 982-996, 2013.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Kronlid, David O.; Colvin, John D. et al.

    Towards Urban Sustainability :Learning from the Design of a Programme for Multi-stakeholder Collaboration

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 39-57, 2013.

  • Brunner, Wolfgang

    The Mission

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    How to create and maintain a Mini ecosystem

    2012.

  • Brunner, Wolfgang

    La Misión

    2012.

  • Brunner, Wolfgang; Urenje, Shepherd

    The Parts and The Whole :A Holistic Approach to Environmental and Sustainability Education: Manual

    2012.

  • Warren-Rhodes, Kimberly; Schwarz, Anne-Maree; NG Boyle, Linda; Alberta, Joelle et al.

    Mangrove ecosystem services and the potential for carbon revenue programmes in the Solomon Island

    Ingår i Environmental Conservation, s. 485-496, 2011.

  • Lenglet, Frans; Fadeeva, Zinaida; Mochizuki, Yoko

    ESD Promises and Challenges :Increasing its Relevance

    Ingår i Global Environment Research, s. 93-100, 2010.

  • Lenglet, Frans; Neeser, Marie; Jain, Shivani; Taylor, Jim et al.

    Sweden’s Pioneering Role in Education for Sustainable Development

    Ingår i Tomorrow Today, 2010.

  • Lenglet, Frans

    Climate Change Education Research :What it could be andwhy it matters

    Ingår i Southern Journal of Environmental Education, s. 93-103, 2009.

  • Kautsky, Nils; Folke, Carl; Troell, Max; Rönnbäck, Patrik et al.

    Odlad fisk är mindre miljövänlig än många tror

    Ingår i Torskar torsken?, s. 93-102, 2003.