Material och forskningsartiklar

Nedan listas material och forskningsartiklar av anställda och associerade forskare vid Swedesd. Över 100 doktorsavhandlingar, studentuppsatser, rapporter och artiklar inom kunskapsområdet lärande och utbildning för hållbar utveckling finns tillgängliga i Uppsala universitets databas DiVA (Digitala Vetenskapliga Arkivet).

  • Bengtsson, Stefan L.

    A pedagogy of vulnerability

    Ingår i Dark Pedagogy, 2019.

  • Do, Thao

    A Review of Scaling Concepts: ReSolve Scaling Workshops Project

    2019.

    Open access
  • Freduah, George; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    Adaptive capacity of small-scale coastal fishers to climate and non-climate stressors in the Western region of Ghana

    Ingår i Geographical Journal, s. 96-110, 2019.

  • Barrineau, Sanna; Engström, Alexis; Schnaas, Ulrike

    An Active Student Participation Companion

    Avdelningen för kvalitetsutveckling - Enheten för universitetspedagogik, 2019.

    Open access
  • Mickelsson, Martin; Kronlid, David; Lotz-Sisitka, Heila

    Consider the Unexpected: Scaling ESD as a matter of learning

    Ingår i Environmental Education Research, s. 135-150, 2019.

    Open access
  • Lysgaard, Jonas

    Dark Pedagogy: Education, Horror and the Anthropocene

    Palgrave Macmillan, 2019.

  • Bengtsson, Stefan L.; Lysgaard, Jonas

    Dark Pedagogy, Environmental Melancholia and an Eco-social Philosophy of Education.

    2019.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Death

    Ingår i Dark Pedagogy, 2019.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Engaging with the Beyond-Diffracting Conceptions of T-Learning

    Ingår i Sustainability, 2019.

    Open access
  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    Medborgardialog om konfliktfyllda samhällsfrågor: konsensus, agonism eller mobilisering?

    2019.

    Open access
  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Medborgardialogens 10 000-kronorsfråga: Vem ska bestämma när vi inte är överens?

    Ingår i Stadsutveckling & design för motstridiga önskemål, 2019.

  • Bengtsson, Stefan L.; Lysgaard, Jonas; Jord-Laugesen, Nana

    Object-Oriented Didactics

    2019.

  • Nursey-Bray, Melissa; Palmer, R.; Smith, Timothy F.; Rist, P.

    Old ways for new days: Australian Indigenous peoples and climate change

    Ingår i Local Environment, s. 473-486, 2019.

    Open access
  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    On the Inevitable Bounding of Pluralism in ESE: An Empirical Study of the Swedish Green Flag Initiative

    Ingår i Sustainability, 2019.

    Open access
  • Raikes, Jonathan; Smith, Timothy F.; Jacobson, Christine; Baldwin, Claudia

    Pre-disaster planning and preparedness for floods and droughts: A systematic review

    Ingår i International Journal of Disaster Risk Reduction, 2019.

    Open access
  • Bengtsson, Stefan L.; Lysgaard, Jonas; Säfström, Carl-Anders

    The Inherent Excess of Education

    2019.

  • Frohlich, Miguel F.; Smith, Timothy F.; Jacobson, Chris; Fidelman, Pedro et al.

    Towards adaptive coastal management: Lessons from a "legal storm" in Byron Shire, Australia

    Ingår i Ocean and Coastal Management, 2019.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Transgressive learning: Developing a pre-human notion of education

    2019.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Allt är inte möjligt, men inget är heller förutbestämt

    Ingår i Samhällsbyggaren, s. 30 30-31 31, 2018.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Allt är inte möjligt, men inget är heller förutbestämt: Föreställningar om makt i medborgardialogens praktik och teori

    2018.

    Open access
  • Plummer, Ryan; Baird, Julia; Bullock, Ryan; Dzyundzyak, Angela et al.

    Flood Governance: A multiple country comparison of stakeholder perceptions and aspirations

    Ingår i Environmental Policy and Governance, s. 67-81, 2018.

  • Melo Zurita, Maria de Lourdes; Thomsen, Dana C.; Holbrook, Neil J.; Smith, Timothy F. et al.

    Global Water Governance and Climate Change: Identifying Innovative Arrangements for Adaptive Transformation

    Ingår i Water, 2018.

    Open access
  • Bergeå, Hanna; Kågström, Mari; Annette, Lööf; Westin, Martin

    Kännedom om dilemman kan leda till bättre samverkan

    Ingår i Universitetsläraren, 2018.

  • Zurita, Maria de Lourdes Melo; Cook, Brian; Thomsen, Dana C.; Munro, Paul G. et al.

    Living with disasters: social capital for disaster governance

    Ingår i Disasters. The Journal of Disaster Studies, Policy and Management, s. 571-589, 2018.

    Open access
  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: Delrapport 2 från följeforskarna

    2018.

    Open access
  • Freduah, George; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    Mobilising adaptive capacity to multiple stressors: Insights from small-scale coastal fisheries in the Western Region of Ghana

    Ingår i Geoforum, s. 61-72, 2018.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Outlining an Education Without Nature and Object-Oriented Learning

    Ingår i Research Handbook on Childhoodnature, s. 1-22, 2018.

  • Mickelsson, Martin; Danielsson, Anna

    Scaling and subjectification in an ESD educational project

    2018.

  • Frohlich, Miguel F.; Jacobson, Chris; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    The relationship between adaptive management of social-ecological systems and law: a systematic review

    Ingår i Ecology & society, 2018.

    Open access
  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Vad är rätt när folk tycker olika?: -En berättelse om medborgardialog, makt och kritisk pragmatism

    Ingår i Tidskriften PLAN, s. 53 53-69 69, 2018.

  • Hertting, Nils; Alexander, Hellquist

    Om ”demokratiutvecklare” och medborgardialoger i svenska kommuner: idéer, institutionalisering och erfarna konsekvenser: Rapport till Sveriges Kommuner och Landsting (SKL)

    2017.

  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin

    På väg mot bättre dialog i samråden på Gotland: Rapport från ett samarbete mellan Länsstyrelsen i Gotlands län och Swedesd, Uppsala universitet

    2017.

    Open access
  • Kronlid, David O.

    Skolans värdegrund 2.0: Etik för en osäker tid

    Natur och kultur, 2017.

  • Freduah, George; Fidelman, Pedro; Smith, Timothy F.

    The impacts of environmental and socio-economic stressors on small scale fisheries and livelihoods of fishers in Ghana

    Ingår i Applied Geography, s. 1-11, 2017.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Aporias, politics of ontology, ethics, and “we”?

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 163-168, 2016.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    Att leda samverkan: En handbok för dig som vill hantera komplexa samhällsutmaningar

    Media-Tryck, 2016.

    Open access
  • Lotz-Sisitka, Heila; Ali, Million Belay; Mphepo, Gibson; Chaves, Martha et al.

    Co-designing research on transgressive learning in times of climate change

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 50-55, 2016.

  • Bengtsson, Stefan L.

    Hegemony and the politics of policy making for education for sustainable development: A case study of Vietnam

    Ingår i The Journal of Environmental Education, s. 77-90, 2016.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Calderon, Camilo

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: En delrapport från följeforskarna

    2016.

    Open access
  • Schrage, Jesse; Lenglet, Frans

    Towards a Theory-based framework for assessing the mainstreaming of education for sustainable development: A case study of teacher education institutions in Botswana

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 87-104, 2016.

    Open access
  • Lenglet, Frans

    ESD and Assessing the Quality of Education and Learning

    Ingår i Responsible Living, s. 57-72, 2015.

  • Kronlid, David; Sandell, Klas; Svennbeck, Margareta; Öhman, Johan et al.

    Inledning

    Ingår i Naturmötespraktiker och miljömoraliskt lärande, s. 9-20, 2015.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander

    Medborgardialog om komplexa samhällsfrågor: En studie av SKL:s utvecklingsarbete

    2015.

    Open access
  • Westin, Martin

    På väg mot demokratiska kunskapsprocesser?: Utvärdering bortom New Public Management

    Ingår i Ett dussin russin!, s. 93-107, 2015.

    Open access
  • Lotz-Sisitka, Heila; Wals, Arjen E. J.; Kronlid, David; McGarry, Dylan

    Transformative, transgressive social learning: rethinking higher education pedagogy in times of systemic global dysfunction

    Ingår i Current Opinion in Environmental Sustainability, s. 73-80, 2015.

  • Lenglet, Frans

    Can ESD Reach the Year 2020?

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development, s. 121-125, 2014.

  • Kronlid, David O.

    Climate Change Adaptation and Human Capabilities: Justice and Ethics in Research and Policy

    Palgrave Macmillan, 2014.

  • Westin, Martin

    En studie av Malmö stads satsning på lärande för hållbar utveckling

    2014.

    Open access
  • Kronlid, David; Friman, Eva; Nihlfors, Elisabet

    Hela vetenskapen! 15 forskare om integrerad forskning: (Mar)drömmen om den integrerade forskningen

    2014.

  • Kronlid, David O.; Grandin, Jakob

    Mobile Adaptation

    Ingår i Climate Change Adaptation and Human Capabilities, s. 47-74, 2014.

  • Westin, Martin; Calderon, Camilo; Hellquist, Alexander

    The Inquiry Based Approach: A facilitator´s handbook

    2014.

    Open access
  • Ignell, Caroline; Davies, Peter; Lundholm, Cecilia

    Swedish Upper Secondary School Students' Conceptions of Negative Environmental Impact and Pricing

    Ingår i Sustainability, s. 982-996, 2013.

  • Westin, Martin; Hellquist, Alexander; Kronlid, David O.; Colvin, John D.

    Towards Urban Sustainability: Learning from the Design of a Programme for Multi-stakeholder Collaboration

    Ingår i Southern African Journal of Environmental Education, s. 39-57, 2013.

    Open access
  • Brunner, Wolfgang

    How to create and maintain a Mini ecosystem

    2012.

    Open access
  • Brunner, Wolfgang

    La Misión

    2012.

    Open access
  • Hellquist, Alexander; Westin, Martin; Urenje, Shepherd

    Supporting Urban Sustainability 2010-2011: Experiences from a learning programme

    2012.

    Open access
  • Brunner, Wolfgang

    The Mission

    2012.

    Open access
  • Brunner, Wolfgang; Urenje, Shepherd

    The Parts and The Whole: A Holistic Approach to Environmental and Sustainability Education: Manual

    2012.

    Open access
  • Læssøe, Jeppe; Lenglet, Frans

    Unfolding the Power of ESD: Lessons Learned and Ways Forward : report of the conference

    2012.

    Open access
  • Warren-Rhodes, Kimberly; Schwarz, Anne-Maree; NG Boyle, Linda; Alberta, Joelle et al.

    Mangrove ecosystem services and the potential for carbon revenue programmes in the Solomon Island

    Ingår i Environmental Conservation, s. 485-496, 2011.

  • Lenglet, Frans; Fadeeva, Zinaida; Mochizuki, Yoko

    ESD Promises and Challenges: Increasing its Relevance

    Ingår i Global Environment Research, s. 93-100, 2010.

    Open access
  • Lenglet, Frans; Neeser, Marie; Jain, Shivani; Taylor, Jim

    Sweden’s Pioneering Role in Education for Sustainable Development

    Ingår i Tomorrow Today, 2010.

  • Lenglet, Frans

    Climate Change Education Research: What it could be andwhy it matters

    Ingår i Southern Journal of Environmental Education, s. 93-103, 2009.

  • Kautsky, Nils; Folke, Carl; Troell, Max; Rönnbäck, Patrik

    Odlad fisk är mindre miljövänlig än många tror

    Ingår i Torskar torsken?, s. 93-102, 2003.

  • Mickelsson, Martin

    Scaling and subjectification in an ESD educational project

    Ingår i Journal of Education for Sustainable Development